Looking for Something?

טיול ליפן אביב 2019

מחברת
טיול ליפן בפריחת הדובדבן

"מסע נשי" ליפן, אל פריחת הדובדבן

עם עדי ענבר – מדריכת "מסע נשי"

"מסע נשי" ליפן, אל פריחת הדובדבן (קבוצה 54)
תאריכים: 28.3.19 – 11.4.19
15 ימים

"מסע נשי" ליפן הוא טיול מיוחד: בצד האתרים המסורתיים. ניפגש עם אנשים וחוויות שלא על ציר התיירות הרגיל ונחווה את יפן האותנטית, ממש ממש…. נבקר בערים הגדולות קיוטו וטוקיו ונהנה מהנופים הכפריים של יפן: אגם האקונה, טאקאיימה, שירקאוהגו, קנזאווה, נגאנו ועוד.. נלמד על התרבות והאומנויות ביפן ונתנסה בסדנאות ייחודיות: המחול, התיפוף, האוכל, הלבוש.. ניפגש עם נשים יפניות ונשמע מהן על אורחות חיים, מנהגים, שאיפות וחלומות.. נשתתף בטקסים מסורתיים ונשמע סיפורי גיישות ועוד.. נחווה את יפן המסורתית, בצד זו המודרנית – בעיקר נהנה מן הגלוי ובד בבד ננסה גם לתהות על המהות הפנימית… על הנסתר מן העין…

מסלול הטיול לפריחת הדובדבן ביפן

יום 01 – 28.3 – אל יפן

נפגש (ונתרגש..) ונמריא לטוקיו (עם תחנת ביניים בהונג קונג), אליה נגיע בצהרי של יום המחרת.
יום 02 – 29.3 – נוחתות בטוקיו…
עם הנחיתה, בדרך משדה התעופה, נתרשם לראשונה מיפן.. מהרחובות והמראות – טוקיו. נגיע אל המלון , נתאושש וננוח מעט מהמעבר ליפן. בערב נצא לעיר לארוחת ערב ראשונה ביפן: טעמים וריחות ראשונים… נלון בטוקיו.

יום 03 – 30.3 – טוקיו: על מסורת, דת והמאה העשרים ואחת

נפתח את הבוקר בטבע – באחד הפארקים היפים ביותר של טוקיו, פארק וונו, בו נטועים מאות עצי דובדבן…ומשם נמשיך לביקור במוזיאון ההיסטורי אדו טוקיו, שם נלמד על ההיסטוריה של יפן ועל מה שהפך אותה לאומה מיוחדת כל כך.. מכאן נמשיך אל המקדש הבודהיסטי אסאקוסה קאנון ואל רחוב החנויות Nakamise. בהמשך נשוט אל האי אודייבה שהיה בעבר "אי הזבל" של טוקיו וכיום הוא מרכז בילוי תוסס ונסיים כאן ב Venus fort… נלון בטוקיו. * יום בתחבורה ציבורית

יום 04 – 31.3 – מקדשים, חתונות, אופנה ועוד…

לאחר ארוחת הבוקר נצא לחוות את אווירת סוף השבוע הייחודית של טוקיו. נבקר במקדש השינטו המרכזי של טוקיו – מייג'י. הדרך אל המקדש חולפת ביער ירוק, בלב פארק מייג'י ואם יתמזל מזלנו נוכל לראות חתונה יפנית מסורתית. נמשיך להאראג'וקו – מרכז הבילוי התוסס של צעירי טוקיו, בני העשרה ולרובע האופנה והמותגים: אומוטסאנדו. נטייל ברגל ברחובות העיר הגדולה עד לרובע אאוימה, בו נבקר במספר מבנים מעניינים מבחינה אדריכלית. בשעות הערב המוקדמות, נצא לבקר חברה ותיקה. נשמע את סיפור חייה המרתק, נתוודע אל המוסיקה היפנית ולפרוייקטים שהיא מעורבת בהם, ביפן. נלון בטוקיו. * יום בתחבורה ציבורית

יום 05 – 1.4 – טוקיו: אוכל, טעמים וקניות…

נפתח את הבוקר ברחובות המקיפים את שוק הדגים צוקיג'י (החיצוני בלבד) שם נפגוש את יצורי המים והדגה של יפן מאוד מקרוב.. נלמד כיצד מכינים את המאכלים המסורתיים היפניים, ואם תבחרו, גם נטעם אותם… בשעות אחר הצהריים ניסע לאזור העתיק של טוקיו – ניהון-באשי, לחוות ולקנות ולאחריו נצא לבלות ברובע היוקרה גינזה – לשופינג יוקרתי משהו… נלון בטוקיו.

יום 06 – 2.4 – מטוקיו להאקונה

מהמולת העיר הגדולה אל הטבע

היום יהיה עמוס במיוחד: נפתח את הבוקר בתצפית על טוקיו – אל קו הרקיע אחד מהמדהימים שבעולם. נבקר בגן שינג'וקו עם פריחת הדובדבן הצפויה ונסיים את הביקור בטוקיו באחת מתחנות הרכבת הגדולות שלה – שינג'וקו, שם עוברים מאות אלפי אנשים מדי יום בדרכם לעבודה וללימודים. לאחר ארוחת צהריים נפרד לשלום מטוקיו ונצא למפגש עם חבורת נשים צעירות בפרברי טוקיו, איתן נלגום קפה ונשוחח על החיים שם וכאן…יהיה מעניין. לאחר המפגש נמשיך בנסיעה לאזור הר פוג'י. נלון בהאקונה.

יום 07 – 3.4 – הרי געש, אמנות והרפתקאות

אנחנו בהאקונה: עיירה קטנה השוכנת על שפת אגם אשי, בתוך לוע געשי כבוי, באזור המשופע במעיינות חמים. עם בוקר נצא לטייל ונתרשם מנופי הטבע של האגם והלוע הגעשי. משם נמשיך אל המוזיאון הפתוח לפיסול מודרני בינלאומי ונשכשך בבריכת הרגליים. בערב נוכל לחוות רחצה יפנית מסורתית משותפת באונסן (מי קראה את נוריקו סאן, הילדה מיפן?.. פרטי התנהלות יימסרו למשתתפות לפני הכניסה למרחץ. חוייה נדירה ומומלצת ביותר…!). נלון בהאקונה.

יום 08 – 4.4 – אירוח ייחודי למרגלות האלפים

אל מוזיאון הקימונו המדהים(!) של האמן איצ'יקו קובוטה, מוזיאון וואבי-סאבי מקסים ומיוחד. בשעת צהריים נצא אל מחוז נגאנו, שם נתקבל על ידי בני הקהילה הכפרית. נתארח ונלון במקום אותנטי במיוחד: הריוקאן – מלון יפני מסורתי.. נחווה לינה על גבי פוטון המונח על רצפת קש, נאכל ארוחת ערב מסורתית ונטבול באמבט הביתי. לרגע נרגיש כמו יפניות אמיתיות… נלון במחוז נגאנו/קיסו. *הלינה ללא שירותים ומקלחת צמודה.

יום 09 – 5.4 – מעיינות חמים וכפרים עתיקים בדרך ההר

לאחר ארוחת הבוקר, נצא לטייל בכפר, בין הבתים המשוחזרים לגינות והטבע. נוכל להתרשם כיצד חיו כאן היפנים לפני מאות בשנים, ממש כמו בתקופת אדו. משם ניסע לחווה לגידול ווסאבי האופיינית לאזור ומשם נגיע אל טקאיאמה הציורית, בהרי האלפים היפנים. נלון בטאקאימה.

יום 10 – 6.4 – האלפים היפנים

עם בוקר נצא לשוק טאקימה, הפועל בשעות הבוקר המוקדמות של היום. נבקר במוזיאון המרכבות המפורסם בעיירה ונשוטט בין החנויות הקסומות ומבשלות הסאקה בעיר העתיקה של טאקימה באווירה של פעם. בשעות אחר הצהריים נצא לבקר קבוצה דתית ייחודית – כת המהיקרי, ונתוודע לסובלנות הדתית היפנית. נלון בטאקיאמה.

יום 11 – 7.4 – מהכפרים האלפינים אל 'קיוטו הקטנה'

הים נצא לביקור בכפר העץ המסורתי שירקווה גו בלב הרי האלפים ובו בתים מעץ וקש. נטייל כאן ברחוב המסורתי סאנומאצ'י. מכאן נמשיך לקנזאווה, המכונה 'קיוטו הקטנה', המפורסמת בתעשיית עלי הזהב שלה. נבקר בבית הסמוראי המפורסם ובערב נצא לבילוי בסגנון יפני… נלון בקנזאווה.

יום 12- 8.4 – אל השקט שמסביב ורעמי התופים

לאחר ארוחת הבוקר נצא לטייל בקנאזאווה. נבקר בבית תה מסורתי של גיישות ונלמד על תעשיית עלי הזהב הייחודית למקום. מכאן נמשיך לביקור באחד מאתרי הטבע המרהיבים ביותר – גני קנרוקואן, אחד משלושת הגנים היפים ביותר ביפן. מכאן נמשיך ללינה באחד הכפרים היפים שבאזור. במקום הלינה, בערב, נתנסה בחוויה מיוחדת במינה: סדנת טאיקו – סדנת תופים הייחודיים ליפן. חווייה.. נלון בכפר.

יום 13 – 9.4 – אל קיוטו – הבירה העתיקה של יפן

עם בוקר, ניפרד ממרחבי הטבע בדרכנו אל קיוטו. בדרך, נעלה על הרכבת המהירה – רכבת הקליע, השינקנסן, ונגיע במהירות הבזק אל קיוטו – הבירה העתיקה של יפן, הנחשבת לאחת מהערים היפות ביותר ביפן, בה נשתמרו אלפי מקדשים, גנים ויצירות ארכיטקטוניות. נעלה לתצפית מתחנת הרכבת המרשימה של קיוטו ונבקר גם בשוק נישיקי (אם הזמן יאפשר). בשעות הערב אנחנו מוזמנות למפגש מרגש ב"בית שלום", קהילה של נוצרים יפנים אוהבי ישראל. ניפגש גם עם נשות הקהילה לשיחת נימוסין וחילופי חיוכים.. חוויה מיוחדת.. נלון בקיוטו.

יום 14 – 10.4 – קיוטו: זן, מדיטציה לעינוגים…

מוקדם בבוקר נצא אל מקדש הזן ריואנג'י המרגש, עם גן האבנים היבש. משם, נגיע אל מקדש הזהב קינקאקוג'י. נסייר בו וסביבו בתוך הגנים היפיפיים המקיפים אותו. בשעות הצהריים נבקר באזור אראשיימה – נטייל ביער הבמבוק ובגינת הזן המרהיבה, ונשוטט בסימטאות המשובצות בחנויות ייחודיות ומעניינות…לעת ערב, נצא לסייר ברובע גיון וניפגש עם גברת מיוחדת במינה – הגיישה. במפגש האינטימי, נוכל לתהות מקרוב על עולמה של הגברת. נוכל לשאול שאלות ולשוחח על חיי היום יום של הגיישות ולנסות להבין מהו סוד קסמן.. נלון בקיוטו.

יום 15 – 11.4 – קיוטו: טירות ומחולות

נפתח את הבוקר בטירת ניג'ו – ביתו של השוגון והגן היפני סביבו, משם נמשיך לביקור במרכז הטקסטיל נישיג'ין הצבעוני והמרתק. זהו יומנו האחרון ביפן ולקראת סיום נשתתף במפגש-סדנא מיוחדת בה נחווה במחול יפני אוונגרד Buto. בהמשך נתכנס לארוחה חגיגית לסיום המסע ולאחריה נשים פעמינו לשדה התעופה קנסאי שליד אוסקה, אל הטיסה הביתה שכבר ממתינה לנו… נגיע לישראל בשעת בוקר מוקדמת. ניפרד מהחבורה שבמחיצתה בילינו את השבועיים האלו וננחת חזרה אל המציאות שלנו.

לתשומת לבכן: ייתכנו שינויים במסלול, בתכנים ובסדר הפעילויות.
* אנחנו מתכווננות לפריחת הדובדבן, אך היא תלויה במזג האוויר.. "ייתכנו שינויים"..

מסלול הטיול לפריחת הדובדבן ביפן

סעיף סובלנות

יפן הנה ארץ מלאת ניגודים של מסורת עתיקת יומין מחד וקדמה מדהימה מאידוהיא מתנהלת תוך שילוב בין השניים. מהיותה מדינה בעלת קודים תרבותיים מיוחדים, נתבקש להתנהל באיפוק מתוך כבוד והבנה לשוני שבין התרבויות.

"אנשים ונשים מכאן ומשם"- במהלך המסע ביפן נקיים מפגשים עם המקומיים, נכיר אותם ונחווה את אורחות חייהם באופן בלתי אמצעי, ככל שיתאפשר. תכנית המסע הרשומה מתייחסת לאתרים ולפעילויות. מטבע הדברים, במפגשים המתוכננים, אנשים עלולים להיות לא זמינים (כן, גם ביפן המאד מתוכננת..) ותוכניות שהוכנו מבעוד מועד עלולות להשתבש מסיבות שונות. צוות ההדרכה יעשה כמיטב יכולתו לקיים את הסדנאות והפעילויות השונות כדי לאפשר לכן חוויה מיוחדת.

Call Now Button